مشخصات دستگاه التراسونیک خوب

 اثرات مختلفی با تغییر سرعت و بزرگی مدولاسیون فرکانس ایجاد می شود. فرکانس ممکن است از یک بار در هر چند ثانیه تا چند صد بار در ثانیه با دامنه تغییرات از چندین هرتز تا چندین کیلوهرتز مدوله شود. جارو ممکن است برای جلوگیری از آسیب به قطعات بسیار ظریف یا کاهش اثرات امواج ایستاده در مخازن تمیز کردن استفاده شود. عملیات جارو کردن نیز ممکن است به ویژه در تسهیل کاویتاسیون ترپن ها و مواد شیمیایی مبتنی بر نفت مفید باشد. هنگامی که نیاز به کاویتاسیون ترپن ها و مواد شیمیایی مبتنی بر نفت باشد، ترکیبی از عملیات پالس و جارو ممکن است نتایج بهتری را ارائه دهد. فرکانس و دامنه فرکانس و دامنه از خواص امواج صوتی هستند.

 تصاویر زیر فرکانس و دامنه را با استفاده از مدل فنری که قبلا معرفی شد نشان می دهد. در نمودار، اگر A موج صوتی پایه باشد، B با جابجایی کمتر رسانه (فشردگی و نادری کمتر) در حین عبور از جبهه موج، موج صوتی با دامنه یا "بلندی" کمتر را نشان می دهد. C نشان دهنده یک موج صوتی با فرکانس بالاتر است که توسط جبهه موج های بیشتری که از نقطه معینی در یک دوره زمانی معین عبور می کنند نشان داده می شود.

امروزه دو نوع کلی از مبدل های دستگاه التراسونیک استفاده می شود: مغناطیسی و پیزوالکتریک. هر دو وظیفه یکسانی مبنی بر تبدیل انرژی الکتریکی متناوب به انرژی مکانیکی ارتعاشی را انجام می دهند، اما این کار را از طریق استفاده از وسایل مختلف انجام می دهند.

مبدل های مغناطیسی انسدادی از اصل مغناطیسی استفاده می کنند که در آن مواد خاصی با قرار گرفتن در یک میدان مغناطیسی متناوب منبسط و منقبض می شوند.

انرژی الکتریکی متناوب از دستگاه التراسونیک ابتدا با استفاده از سیم پیچ به یک میدان مغناطیسی متناوب تبدیل می شود. سپس میدان مغناطیسی متناوب برای القای ارتعاشات مکانیکی در فرکانس مافوق صوت در نوارهای تشدید کننده نیکل یا سایر مواد مغناطیسی تنگ کننده که به سطحی که قرار است ارتعاش شود متصل می‌شوند، استفاده می‌شود.

قیمت دستگاه التراسونیک



Comments