نحوه استفاده از دستگاه التراسونیک

 هنگامی که یک سیستم تمیز کننده دستگاه التراسونیک کثیفی را از قسمت هایی که قرار است تمیز شوند حذف می کند، محلول تمیز کننده تخلیه می شود اما اغلب قطعات هنوز باید شسته شوند تا فرآیند تمیز کردن به پایان برسد. آب معمولی دارای مواد معدنی و سایر ناخالصی ها است به طوری که شستشو می تواند رسوبی بر جای بگذارد. پس از خشک شدن قطعات، ممکن است لکه ها یا لایه هایی از آب تبخیر شده باقی مانده باشد. اگر این مورد قابل قبول نیست، می توان از آب DI برای شستشو استفاده کرد. از آنجایی که فاقد هرگونه ناخالصی است، قطعات و اجزای خشک شده کاملا تمیز و بدون لکه خواهند بود.

آب DI به دو روش به سیستم های دستگاه التراسونیک کمک می کند تا قطعات و اجزاء را تمیز کنند. آب DI بدون هیچ گونه افزودنی ناخالصی ندارد و بنابراین مانند یک اسفنج عمل می کند. هنگامی که حباب های میکروسکوپی تولید شده توسط سیستم تمیز کننده دستگاه التراسونیک ذرات ریز را از جای خود خارج کردند، آب DI به سرعت هر گونه مواد محلول را جذب می کند. آب معمولی از قبل حاوی ناخالصی است و بنابراین آلاینده ها را به همان میزان جذب نمی کند.

روش دومی که در آن آب DI به تمیز کردن سریع سیستم های التراسونیک کمک می کند، زمانی که مواد شوینده ملایم به سیستم اضافه می شوند، اعمال می شود. هنگامی که از آب معمولی استفاده می شود، مواد شوینده ابتدا ناخالصی های موجود در آب را قبل از شروع کار جذب می کند تا به پاک کردن کثیفی کمک کند. با آب DI، هیچ ناخالصی برای کاهش کارایی مواد شوینده وجود ندارد و تمام قدرت پاک کنندگی به جذب آلاینده های حذف شده از قسمت هایی که قرار است تمیز شوند، می رود.

در نتیجه، استفاده از آب DI می تواند اثربخشی سیستم های تمیز کننده دستگاه التراسونیک را به طور کلی بهبود بخشد. تمیز کردن را برای برنامه هایی که نمی توانند از مواد شوینده استفاده کنند سرعت می بخشد و به سیستم ها کمک می کند در صورت نیاز به مواد شوینده تمیز شوند. در هر دو مورد، شستشو با آب DI ناخالصی های باقی مانده را از بین می برد.



Comments